Czym jest mentoring?
Mentoring jest procesem, w którym „mistrz” przekazuje swoją wiedzę i doświadczenie „uczniowi”. Mentoring jest bardzo dobrym narzędziem pracy, dla osób otwartych na przyswajanie nowej wiedzy i czerpanie z doświadczenia inych.
Dobrze sprawdza się zarówno w dużych, jak i w małych organizacjach.
Mentoring wyposaża klienta w konkretną wiedzę i umiejętności.
Do kogo adresowany jest mentoring?
Mentoring adresowany jest do osób, które potrzebują wsparcia w postaci konkretnej wiedzy i są gotowe na to, aby skorzystać i nauczyć się z doświadczeń mentora.
Podczas procesu mentoringowego mentor dzieli się swoją wiedzą, pomaga wypracować konkretne rozwiązania i wcielić je w działania.
Adresatami mogą być młodzi stażem pracownicy różnych organizacji, jak i osoby indywidualne, które potrzebują konkretnych wskazówek.
Jakie są korzyści z mentoringu?
Mentoring wyposaża klienta w konkretną wiedzę i umiejętności potrzebne do realizacji konkretnych zadań.
Klient objęty jest wsparciem i może na bieżąco korzystać ze wskazówek uzyskanych od mentora, wcielać je w życie i sprawdzać, jak działają.
Mentor zapewnia klientowi poczucie bezpieczeństwa, szacunek i zaufanie.
Jak przebiega proces mentoringowy?
Jedno spotkanie mentoringowe trwa od 90 min do 120 min. w zależności od tego, nad czym pracujemy na danym spotkaniu. Podobnie, jak w coachingu.
Na początku ustalamy cel lub cele – od tego zaczynamy.
Mentoring, to zwykle klika lub kilkanaście spotkań.
Czas pomiędzy spotkaniami, to czasami około 10 dni, czasami około 20 dni – zależy od intensywności procesu oraz do tego, czy pracujemy w ramach organizacji, czy indywidualnie.
Przerwy pomiędzy spotkaniami są bardzo ważnym elementem procesu, gdyż podczas tych przerw pracuje mocno nasza podświadomość. Można powiedzieć, że wszystko układa nam się w głowie i możemy zacząć wcielać nowe kroki w życie.
Relacja mentoringowa oparta jest na wzajemnym zaufaniu i szacunku, a mentor zapewnia klientowi poczucie bezpieczeństwa.